fredag 1 januari 2010

Dwights kurs i vett och etikett


När kronofogden eller delgivningsmannen ringer på dörren bör du låta bli att öppna, det är allmänt känt. Men om det nu råkar bli så att du öppnar ändå så är det viktigt att bemöta vederbörande på ett korrekt sätt. Du ska inte slå dom, inte sticka dom med vassa föremål och absolut inte bussa hunden på dom. Jag vet att samtligt av detta är mycket frestande men det slutar i de allra flesta fall med att dom skrikande springer därifrån för att sedan återkomma i sällskap med en stor polis som kastar chockgranater på dig. Mycket otrevligt.

Att fråga; ”Vad gör du här din pracksyl?” är däremot ett bra sätt att börja på. När dom då tittar frågande på dig kan du dra till med ”Ge dig av mjugglöpare, stimkudd, åtel.” Du kommer nu att ha ett levande frågetecken framför dig och kan lugnt avsluta med; ”Kom inte tillbaka ditt avskrapsfnas, drunt, fleptut.” Sedan drar du lugnt igen dörren, låser och låtsas att du inte är hemma när dom efter någon minut ringer på igen.

Det här fungerar även utmärkt på dom svekläggare som slammertrutarna kommer att skicka ut för att tigga röster inför valet i höst.

Fler tips på obegripliga förolämpningar hittar du här.


En typisk rävkälke och halunk.

Läs mer om; , ,

Länk tillintressant.se

2 kommentarer:

  1. Hallå

    Du skriver så enormt bra, din ironi humor i den här utsatta situationen, människa du är helt underbar, Jag gick över till sidan du länkar till mina favvissar blev guckelhänglås och knispare, och niger tackar för lektionen. :)

    SvaraRadera
  2. Man ska passa sina ord, så ta inte alltför lättvindigt på invektiven.

    En morgon när jag och frugan skulle äta frukost, tyckte jag att kaffet var en aning varmt och skulle påpeka detta för hustrun. Jag råkade börja mitt påpekande med:
    - Hörrö ditt agnamärr, jag tycker att kaffet...
    Längre hann jag inte förrän hos slängde disktrasan i ansiktet på mig och kallde mig för både lusklyvare, bälghund och alaknöjs.

    Det där satte djupa sår i vårt äktenskap som väl aldrig kommer att läkas. Vi har numera skilda sovrum.

    SvaraRadera