lördag 28 augusti 2010

Dwight tänker på Sverigedemokraterna idag också.

Sverigedemokraterna har gjort en reklamfilm där dom framställer invandrarkvinnor som en flock djur som är ute efter pensionärernas pengar. Som någon skrev; en propagandafilm Goebbles skulle varit stolt över. Filmen har blivit stoppad av TV4 och givetvis har SD gjort den för att den ska bli stoppad då det gör att dom kan gnälla lite till över hur motarbetade dom är. Just det är SD's starkaste kort; att dom är motarbetade och förhindrade att föra fram "sanningen".

Jag tycker också att sanningen är viktig, några sanningar kan ni läsa i ett tidigare inlägg och en del andra kan ni läsa här. Innan ni gör det tycker jag att ni ska titta på reportaget om om Levi Klausen, Sverigedemokraternas starke man i Filipstad, en man som säger sig ha lagt Nazismen på hyllan och som hävdar att invandrarna är ute efter att förstöra svenska fornminnen och hindra honom från att fira jul. Det uttalandet kan ni se ca 2:20 in i reportaget. Förtroendeingivande grabb, det är sådana vi behöver till att bestämma över vår vardag.



Länk till intressant.se
Länk till Bloggkartan

Läs även andra bloggares åsikter om ,, ,

32 kommentarer:

  1. Tyvärr visar bara SD:s reklamfilm på rena rama verkligheten. Våra sk. invandrare har det mycket bättre än våra pensionärer.

    Så ska det inte vara, eller?

    Dags att vakna Dwight, eller?

    SvaraRadera
  2. Jo du min vän, jag är vaken samt både klar och vidsynt. Om du för en sekund inbillar dig att konungarikets pensionärer skulle överhöljas i guld och myrra bara vi körde ut invandrarna så är du mer än lovligt naiv. Man kan ha synpunkter på invandringspolitiken, men har man något förnuft så ger man sig inte i lag med ett gäng Hitlerfantaster. För vad du än säger så finns dom där... Men om du tycker att folk som Levi Klausen är svaret och ljuset så tycker jag absolut att du ska rösta på SD, det finns redan gott om tokidioter i riksdagen så ett par till lär varken göra till eller från.

    Dwight

    SvaraRadera
  3. "dom framställer invandrarkvinnor som en flock djur"

    Med den jämförelsen framställer du ju själv invandrarkvinnor som burqamadamer, fastän ytterst få invandrarkvinnor bär burqa.

    Och vad i hela friden har lokalpolitiken i Filipstad med det här att göra? Klausens enda misstag var att han ställde upp på en intervju. Är man medieovan ska man säga nej, det har man rätt till som lokalpolitiker i en liten kommun. Men jag har sett Klausen hängas ut på bloggar förr, pga den här intervjun. Eftersom enda syftet är att utpeka honom som klandervärd, skulle det kunna falla under förtal vid en domstolsprövning. Lokalpolitiker anses normalt inte vara offentliga personer.

    SvaraRadera
  4. Som sagt Dwight, fall på eget grepp...

    SvaraRadera
  5. Vänta nu. Menar Patrik, Ängelholm och signaturen Klarsynt att de burqaklädda damerna i reklamen INTE ska föreställa invandrarkvinnor? Vad är det då dom ska symbolisera? Förklara tack.

    Christian

    SvaraRadera
  6. Visst kan reklamfilmen upplevas lite i hårdaste laget för många. Men ofta kan verkligheten upplevas på ett sådant sätt.

    Att blunda för att vår invandrarpolitik kostar svenska samhället för mycket pengar. Framförallt i förhållande till många andra grupper i vårt samhället som har det svårt. Bland annat pensionärer, utslagna, sjuka, handikappade, hemlösa och arbetslösa.

    Svenskarna ska alltid komma först om det sedan finns utrymme för invandring till landet. Kan vi tillgodose dessa invandrare med arbete och bostad så är det OK. Annars inte!

    Idag kostar vår invandring över 1 miljard per år. Dessa pengar kan säkert prioriteras i riket på ett klart bättre sätt. Att medverka till ett växande utanförskap ger bara mer problem.

    Realist men inte rasist!

    SvaraRadera
  7. Christian,

    Ja inte ska de väl då föreställa invandrade norskor eller danskor?

    Filmen symboliserar felprioriteringar i samhället. De äldre får lida för att båda blockens regeringar för en totalt oansvarig massinvandringspolitik. Burqabeklädda damer är en av de tydligaste symbolerna för hur den misslyckas. Barnvagnarna är nog tänkta att tolkas som att problemen inte löses med dagens politik, utan förs vidare till kommande generationer.

    SvaraRadera
  8. Realisten,

    Jag håller inte alls med om att filmen är hård. Däremot finns det andra filmer mot islamisering och invandring som är rätt tuffa, som t.ex. Wilders film "Fitna". SD kunde gjort en lika valfilm med den hårdheten, men har alltså valt en snällare (och förstås kortare) variant.

    "Idag kostar vår invandring över 1 miljard per år."

    Regerings egen utredare Jan Ekberg föreslog på 90-talet att nettokostnaden var 30 miljarder kr per år. Avsevärt högre uppskattningar förekommer också, och Sverigedemokraterna uppskattar i sin skuggbudget kostnaden till 78 miljarder kr under kommande 4 år.

    http://sverigedemokraterna.se/files/2010/06/Skuggbudget-2010-version-2.1.pdf

    SvaraRadera
  9. Patrik! Rätt ska vara rätt...
    Ber om ursäkt, felskrivning skall vara nästan 100 miljarder kommande 4 års mandatperiod.

    SvaraRadera
  10. Jag har sagt vid ett tidigare tillfälle och upprepar det nu, man är inte rasist för att man har åsikter om invandringspolitiken. Men lierar man sig med sverigedemokraterna så lierar man sig med deras historia som är allt annat än fri från såväl rasism som nazism.

    Vad en kommunalpolitiker i Filipstad har med saken att göra? Eh, jo... han är första namn på SD's lista i kommunalvalet och därmed representerar han SD och det är just dem det handlar om här. Så fort man ställer upp i ett val och siktar in sig på en styrande post i samhället så är man en offentlig person och får då stå ut med att granskas. Att det skulle vara förtal att återge vad han, eller någon annan, har sagt är givetvis rent nonsens.

    Jag tycker mig förstå att det är kostnaderna för invandringen ni bekymrar er för. Låt mig då tipsa om ett par andra områden som kostar samhället en hel del pengar och ställa frågan; vad tänker ni göra åt det?

    Överskuldsättning 55 miljarder
    Skattefusk 133 miljarder
    Alkohol 150 miljarder
    Rökning 26 miljarder
    Mobbing på arbetsplatser 22 miljarder
    Skador relaterade till arbete 60 miljarder

    … ”klarynt”! Kan du definiera fall?

    Slutligen... jag tycker att sverigedemokrater borde släppas fram mer i media, helst djupgående intervjuer om åsikter och värderingar, varje dag på bästa sändningstid.

    SvaraRadera
  11. Detta blundar våra politiker för

    Överskuldsättning 55 miljarder
    Skattefusk 133 miljarder
    Alkohol 150 miljarder
    Rökning 26 miljarder
    Mobbing på arbetsplatser 22 miljarder
    Skador relaterade till arbete 60 miljarder

    Dessa områden omfattar kostnader för svenska medborgare i samhället. Vilket är tragiskt i sin helhet också.

    Men med den oseriösa invandringen så berikar vi denna skara av onödiga kostnader. Det finns inget att erbjuda de stackare som kommer till Sverige. Då vi tillför problem istället för att lösa problem.

    Utanförskapet är stort nog som det är!

    SvaraRadera
  12. håller med klarsynt jag...

    SvaraRadera
  13. Jag har inte sett eländet men vill ändå skriva en kommentar här...;)
    De rasistiska påhopp och belasta invandrare för allt elände t.o.m. att vi inte har riktiga snörika vintrar i vårat land är bland det dummaste jag vet, det borde vara systemet som ska anklagas där vi tar emot människor från andra kulturer utan att ha ett jota att erbjuda i form av jobb och ett eget självständigt liv. Att peka på de enorma bristerna med hela handen och mandat att göra de förrändringar som krävs. Att stoppa all invandring är det inte tal om utan den invandringen som är över kvoten. Vi behöver bostäder och det finns inga att erbjuda då det byggs för få eller inga alls. På det har vi en enorm fattigdom hos människan i Sverige. Vart fjärde hushåll lever under sin existens här i Sverige. Det är stora brister vad som gäller invandrarnas kultur och religion precis som de som kommer hit inte får kunskap om våra traditioner, kultur och religion. Att måla upp allt som rasism är fortfarande en gåta för mig för ingen talar om vad som kan bedmas som rasistiskt och jaag undrar om ordet inte används helt godtyckligt mer än emellanåt?

    SvaraRadera
  14. Dwight,

    "Men lierar man sig med sverigedemokraterna så lierar man sig med deras historia som är allt annat än fri från såväl rasism som nazism."

    Det är som att säga att den som lierar sig med islam (d.v.s. som är muslim), lierar sig med dess historia inkl. terrordåden i NY 2001.

    Man kan väl säga att Expo har skrivit SD's historia, såsom den etablerats som "sanning". SD bildades 1988 av personer som ville kombinera nationalism och demokrati. Mycket har hänt i partiet sedan dess, men grundtesen lever kvar än.

    "Så fort man ställer upp i ett val och siktar in sig på en styrande post i samhället så är man en offentlig person och får då stå ut med att granskas."

    Det har du missförstått. Offentlig person är ett juridiskt begrepp som används bl.a. vid bedömning av förtalsdomar. T.ex. gäller en annan toleransnivå vad gäller kända skådespelare och ministrar i regeringen. Kommunpolitiker är generellt sett inte offentliga personer, särskilt inte om de bara är fritidspolitiker på lekmannanivå. Ev. förtal av Levi Klausen skulle nog ligga i det som skrivs om honom, inte i att presentera själva TV-inslaget.

    SvaraRadera
  15. Filmen är en katastrof och speglar den okunskap och rädsla som präglar Sverigedemokraterna. Demokrater förresten... vill inte SD avskaffa demokratin...!?
    Jag tycker som Dwight... släpp fram SD i ljuset så spricker de som troll.
    Att hitta syndabockar för samhällsproblem är inget nytt fenomen - vem som helst kan bli boven, bara människor kan undvika att rannsaka sig själva. Typiskt fegisar och okunniga...!!

    Nog finns det pengar till både pensionärer och till att hjälpa invandrare... om pengarna fördelas mer rättvist och klokt. Som det är idag roffar makteliten åt sig kakan och låter pöbeln slåss om smulorna. Så länge pöbeln är upptagen med det, kan girigbukarna sno åt sig än mer. Förslagsvis förenar sig människor, oavsett ursprung, i kampen mot girigheten och maktfullkomligheten - då blir vi konstruktiva.

    SvaraRadera
  16. FR:

    Men vad bra. Om filmen är så usel och okunnig, så förlorar ju SD på den, och du borde enbart vara glad? Intrycket är däremot det rakt motsatta - att den här filmen orsakat total panik bland riksdagssjuklöverns fans.

    Minns hysterin efter Åkessons islamartikel i Aftonbladet i oktober 2009. Det lät likadant då. Det var panik bland SD's motståndare. Månaden därpå slogs opionionsrekorden för SD på löpande band. Stämmer den parallellen även denna gång, så kommer filmen bidra till att Sverigedemokraterna flyger över 4%-spärren in i riksdagen den 19 sept. Det skulle vara oerhört friskt för ett land där takhöjden i debatten befinner sig i nivå med fotknölarna.

    SvaraRadera
  17. Patrik! Nu resonerar du som du har förstånd till. Islam är en religion. Terrordåden 11/9 genomfördes av en organisation som kallar sig Al Qaida och det kan du knappast lasta muslimerna som grupp för, lika litet som du kan lasta dom kristna för Tim McVeigh, Oklahomabombaren, och hans stolligheter 1995. Om du inte tror mig så finns det gott om såväl litteratur som dokumentärfilm som avhandlar händelsen ifråga och de allra flesta är rörande överens om att det var Al Qaida som låg bakom NY och pentagon. Det finns några få som hävdar att George Bush och CIA var dom egentliga förövarna men dom tror jag vi kan bortse ifrån.

    Dwight

    SvaraRadera
  18. Patrik, jag och många andra anser att om SD kommer över 4% så visar det endast att den intellektuella nivån hos svenskarna är just det du säger - i nivå med fotknölarna.

    Om artikeln där Åkesson hävdade att muslimer är vårt största utländska hot,värvat medlemmar till SD, så talar denna anslutning sitt tydliga språk - främlingsfientlighet har blivit ett sätt att kanalisera människors rädsla.

    Jag vill även tillägga att artikeln fick människor att lämna SD och den intellektuella skaran människor i Sverige att fördöma artikeln.

    Jag skulle som partimedlem ta mig en ordentlig funderare kring ideologin bakom SD när nu alla människor som räknas som kloka och tänkande fördömer SD:s korståg mot islam?

    De röster jag hör runtomkring mig är negativa till SD:s sk politik och anser att filmen är rasistisk - men som ordspråket säger: "Som man ropar, får man svar".
    Kanske dags att vidga vyerna lite...!

    SvaraRadera
  19. Snälla Rachel! Varför är du så fruktansvärt trångsynt? Har vi inte yttrandefrihet i Sverige?

    Du kan inte bara idiotförklara alla andra människor som inte tycker precis som du. TYvärr snurrar inte världen bara runt dig och just din existens.

    Dags för dig Rachel nu att ta av dig de svarta skygglapparna som täcker dina ögon, och inse att det har hänt en del senaste tiden.

    SD kommer troligen in i Riksdagen, oavsett vad du personligen tycker och tänker. Så enkelt är det...

    Sluta blunda och börja titta! Du pratar ju själv om mångfald, eller hur?

    Visst ska det bli spännande!

    SvaraRadera
  20. Patrik, jag skulle hålla med dig om du hade rätt men jag har högre tankar om mänskligheten än dig. Naturligtvis riskerar jag därmed att bli besviken men det är det värt - för mig.

    Jag har under mina 42 år umgåtts med människor av olika ursprung och religioner, rest en hel del i världen och aldrig funnit annat än att andra kulturer berikar mig och min värld.

    Jag har bott i invandrartäta förorter i Sverige och upplevt livet som spirar och glädjen hos dessa människor. Jag har mött människor i andra länder, som trots sin fattigdom, bjudit mig på det finaste de har.

    Jag kan tydligt se de problem som finns i samhället pga segregerade grupper och arbetar dagligen med det, men skulle aldrig komma på tanken att lösningen är att ge individen skulden för strukturella problem.

    Att styras av sin rädsla eller att skuldbelägga individen, är idioti, så exakt vad är det du anser att jag inte ser eller förstår...?
    Vem är det du anser att jag inte ger yttrandefrihet...?

    SvaraRadera
  21. Dwight,

    Har du starka argument för din sak, så borde du klara att föra en debatt utan att ifrågasätta motdebattörens förstånd.

    Rättelse: Islam är ideologi, religion och politik. För en rättrogen (läs fanatisk) muslim är islam allt.

    Jag gick med i SD 2002. Representerar partiet kommunalt sedan 2006 och tänker mig 4 år till, sen får vi se. Utifrån detta menar du att jag lierat mig med nazism.

    Moderaterna hade en f.d. aktiv nazist i riksdagen fram till 1994. Med din logik gör det alla moderater till lierade med nazismen.

    Jag anklagar inte alla muslimer för att vara terrorister, men liknelsen är åtminstone inte fullt så absurd som din.

    Ang. WTC så har man tydligen den här uppfattningen i Centerpartiet: http://nyheter24.se/maktkamp24/391547-centerpolitiker-judar-bakom-9-11

    SvaraRadera
  22. FR:

    "om SD kommer över 4% så visar det endast att den intellektuella nivån"

    Tycker folk inte som du, så är det fel på deras intellektuella nivå. Du bevisar att du har en djupt odemokratisk grundinställning. Din inställning till norrmän och danskar kan inte vara alltför hög, då SD-motsvarigheterna där nått 22% resp 14% i resp. val där.

    "där Åkesson hävdade att muslimer är vårt största utländska hot"

    Åkesson hävdade att islam är ett hot. Muslimer är förvisso utövare av ideologin islam, men inte skulle väl någon framställa att t.ex. socialdemokrater som människor är ett hot, om man menar att socialdemokratin som ideologi är det?

    "artikeln fick människor att lämna SD"

    2 företrädare avgick, vilket var bra eftersom de inte hörde hemma i SD. Den ene gick f.ö. över till det normal betydligt tuffare ansedda Nationaldemokraterna. 500 nya medlemmar tillkom veckan närmast efter artikeln.

    "SD:s korståg mot islam"

    Korståg är kanske att ta i, men det är sant att islamkritiken har kommit för att stanna. Islam har ett starkt politiskt element och det är det som får kritik. Som ideologi är islam fascistisk och en motsats till frihet och demokrati. Vi har en gång gjort oss kvitt gammaldags kristendom i Sverige, vilket hade vissa gemensamma drag med dagens islam. Förbud mot religionskritk fanns då, och tydligen tycker många det ska vara så även idag. Jag vill inte som du vrida klockan tillbaka flera hundra år.

    Jag misstänker att ditt andra svar adresserat till mig vänder sig till "Klartexten", så det får han besvara om han finner det lönt.

    SvaraRadera
  23. Patrik, om du läser artikeln så ser du att det står att "Muslimer är vårt största utländska hot".

    http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/politik/article5978707.ab

    Nu är det ju inte bara jag som anser att politiken som SD står för, är idioti. Som jag nämnde fördöms SD:s åsikter av intellektuella och pålästa människor i hela vårt avlånga land. Jag är dessutom i min fulla rätta att få anse det.

    SD anhängare borde inte bry sig om demokrati eftersom de inte eftersträvar det enligt sin ideologi. Eller är det bra i vissa fall, när det passar syftena de har?

    Mina åsikter om norrmän & danskar är irrelevanta eftersom det är främlingsfientliga människor jag anser vara rädda och okunniga, oavsett ursprungsland. Fanatiker är alltid en pest, oavsett vad de är hängivna.

    Vad jag vill, vet du inget om. Facism och nazism förknippar jag mer med SD än med islam. Men sen är det väl det enda SD är känt för - sina främlingsfientliga åsikter.

    SvaraRadera
  24. OK, jag försöker en gång till. Jag påstår INTE att man är vare sig rasist eller nazist för att man är medlem i, eller sympatisör till, sverigedemokraterna. Men med tanke på SD's historia så får man räkna med att många tar det för givet. Och... majoriteten av dom SD-anhängare jag personligen har pratat med är väldigt hatiska och framför åsikter som mycket väl skulle platsat i NSDAP. Alla är inte det, jag känner ett par som är betydligt mer sansade och som det går att diskutera med utan att dom går i anfallsställning och som dessutom inte håller på och ynkar sig och tycker synd om sig själva.

    Martyrskapet som först och främst den förstnämnda gruppen ägnar sig åt blir väldigt löjligt när dom först förespråkar utvisning av alla med mindre än tre generationers svensk historia bakom sig och i nästa mening gnyr över att dom blir kallade rasister och/eller främlingsfientliga. Som sagt, det gäller inte alla men det gäller majoriteten av dom som jag har träffat. Och för att vara lite övertydlig vill jag säga att ovanstående exempel, tre generationer, är just ett exempel på åsikter jag har fått höra. Det vill säga; alla har inte sagt exakt så. Min favorit är nog han som tyckte att alla första och andra generationens invandrare skulle ha fotboja så att vi "hade koll på flocken".

    Jag vet inte hur många muslimer du har i din bekantskapskrets. Dom jag känner är i vilket fall mycket fredliga och anser att Al Qaida är tokstollar av universella mått. Dom har inga problem med andra trosinriktningar och ja... dom räknar sig själva som rättroende, dock inte som fanatiker. Fanatiker finns inom alla religioner och är lika farliga vilken Gud dom än tillber.

    Vad gäller övriga partier så anser jag att det i stort sett är samma skit allting. Alla politiker är eller blir med tiden vanelögnare och när jag hör någon, oavsett partibeteckning, säga sig ha sanningen kan jag inte göra annat än att fnysa föraktfullt.

    SvaraRadera
  25. Avrundning på denna otroliga soppa!

    Det hela handlar om dagens oregelerade invandring klart onödig utgift för svenska samhället då dessa invandrare dessutom inte får något liv alls.

    Utan hamnar direkt i utanförskapet eller i vårsta fall skickas hem igen. Dessa miljarder behöver vi svenskar för att bygga upp vårt välfärdssamhälle igen.

    Vi har för många svenskar i alla former som får leva på bidrag för att resurser att hjälpa dessa inte finns tillgängliga.

    Låt oss ta hand om våra befintliga medborgare innan vi fyller på med fler nya. Det vinner alla på i samhället.

    Vi måste vara realister trots allt utan att för den delen vara rasister.

    SvaraRadera
  26. "Patrik, om du läser artikeln så ser du att det står att "Muslimer är vårt största utländska hot"."

    Precis, och det är den rubrik Aftonbladet valde att sätta. Här är Åkessons kritik, som kom samma dag som AB publicerade artikeln:
    http://www.newsmill.se/artikel/2009/10/19/aftonbladet-forvranger-min-debattartikel

    Du behöver inte försvara ditt sätt att uttrycka dig. Jag gav dig kritik och du är i din fulla rätt att skriva hur du vill, så länge du håller dig inom lagens ramar.

    "SD anhängare borde inte bry sig om demokrati eftersom de inte eftersträvar det enligt sin ideologi."

    Lögn.

    "Facism och nazism förknippar jag mer med SD än med islam."

    Då har vi skilda åsikter, eftersom jag förknippar islam med fascism och totalitarism tänkt att kuva människors fria och självständiga tänkande. Därför inte helt överraskande att t.ex. du tar parti för den ideologin. Det finns även band mellan islam och nazismen.

    Dwight,

    "majoriteten av dom SD-anhängare jag personligen har pratat med är väldigt hatiska och framför åsikter som mycket väl skulle platsat i NSDAP."

    Då måste vi leva på skilda planeter. Men det kan ju också har med fördomar att göra, och att du lättare gör vissa tolkningar än andra.

    Men... om jag ändå ska ge dig ett lillfinger, så kan jag säga att folk överlag är oerhört förbannade på invandringspolitiken och på det sätt som etablerade partier kör över folket i den frågan, genom att enas om samma politik. Det är mina erfarenheter icke minst efter att ha mött väljare nu under sommaren 2010. Jag har varit med om att det tagit sig lite väl hetsiga uttryck hos en del, samtidigt som jag förstår deras uppgivenhet och besvikelse. De må betraktas som SD-sympatisörer, men jag kan garantera att de ställer krav på oss att vi ska arbeta för den förnyelse de vill ha - om inte, så får vi inte deras röster en gång till. Jag antar att det jag bekräftat om väljarnas ilska, räcker för att du ska lägga in din "NSDAP-tolkning" av dem.

    Nu tar vi resten kort. Martyrfaktorn finns, men är inte SD's uppfinning. Partiet är gravt särbehandlat i media, och som följd av det uppstår ett slags martyrskap, och det är högst troligt att SD vinner röster på det. Det är inte en självvald situation.

    Jag känner inga muslimer, men jag kan inte se vad det skulle förändra. Jag är redan medveten om att det finns alltifrån sekulariserade till fanatiska muslimer. Det religiösa är den mindre frågan, utan det är det ideologiska inslaget jag vänder mig emot.

    Intressant det sista du skriver. Jag är själv fritidspolitiker och det är jag för att jag vill verka för en förändring. Lögner är jag ärligt talat väldigt försiktig med, inte nödvändigtvis för att jag är vit raktigenom min själ, utan eftersom jag tror att lögner slår tillbaka och att dagens väljare blir alltmer kritiska och alltoftare ser igenom politikers lögner. Jag tror detta kommer avspeglas i valresultatet den 19 sept.

    SvaraRadera
  27. Nåväl Patrik, nog har vi olika åsikter, helt klart. Nu hänvisade du ju till den artikeln, så det är den jag utgår från.

    Ideologin inom SD brukar beskrivas i litteraturen som socialkonservativ/nationalkonservativ men ni kan inte definiera vad en svensk är. Ni kan inte heller känna samhörighet med övriga samhället eller världen eftersom ni ställer grupper/kulturer/religioner mot varandra.

    Ni lägger er i, politiskt och ideologiskt, vad folk har för religion trots att vi i Sverige inte har några åsikter om människors tro utan tillämpar religionsfrihet.

    Ni vill värna om den svenska kulturen utan att förstå att en kultur aldrig är statisk. Kultur är dynamisk och levande och präglas av de människor som lever just nu.

    I en värld som blir allt mer öppen över gränserna strävar ni tillbaka till den slutna nationen - det är mer konservativt än vad du beskyller mig för att vara, anser jag.

    När nationalism blir en ideologisk princip blir SD en grupp som tror sig vara bättre och viktigare än andra grupper i landet.

    Ja, det är några exempel som jag relaterar till fascism och nazism.

    Vit igenom all din själ kommer du aldrig att bli eftersom vi alla härstammar ifrån Afrika. Det är nog mer ett önsketänkande...

    Vad gäller lögner så är SD:s största lögn att det pågår en "massinvandring" till Sverige och att denna "massinvandring" skulle vara orsaken till att människor som är födda i Sverige inte får sina behov tillgodosedda. Så jag antar att du utgår från den lögnen, då du stödjer partiprogrammet. Så, du är inte fri från lögnen, du heller.

    Därmed släpper jag denna diskussion eftersom jag inte anser att min åsikt om SD har förändrats åt något håll. Jag får endast mina tankegångar bekräftade.

    SvaraRadera
  28. ....och jag väntar med spänning på att Furious Rachel ska börja blogga hon också :)

    SvaraRadera
  29. Säger bara Jimmie Åkesson for President!

    SvaraRadera
  30. @SD Forever.

    Att göra Åkesson till president skulle kräva att vi avskaffar monarkin och det tror jag av någon anledning inte att du vill. Jimpa får se sig om efter en titel som fungerar ihop med kungahuset, rikskansler eller führer kanske skulle gå? Ja, ja, det vet du mer om än jag.

    Dwight

    SvaraRadera
  31. Jag viskar en fråga här...Om nu vi folket röstar på de olika partierna som VP,SD, piratr och sommarvindar som junilistan m.m. hur kan det då komma sej att våra pottliker kan vägra att samarbeta med dessa? Jag menar är det inte så att det är vi folket som röstar utifrån de värderingar vi har och om det krävs ett samarbete med olika...eller är det inte vi folket som väljer?

    Jag har oxå filmvisning hos mej ;)

    SvaraRadera
  32. "De som arbetar och verkar INOM rikets gränser, ska ha lika stor del av kakan".

    Vem sa´ detta?


    Glöm ej.

    SvaraRadera