onsdag 25 augusti 2010

Dwight tänker på Sverigedemokraterna

För ett tag sedan fick jag frågan vad jag har emot Sverigedemokraterna. Jo...

För nio år sedan hade jag en granne som brukade ägna sig åt att stå på balkongen och sjunga ”Die Fahne hoch”, vifta med högerhanden och vråla ”Sieg Heil”. När han var på riktigt bra humör gick han upp till tredje våningen och ristade in hakkors på dörren hos invandrarfamiljen som bodde där. Han blev till sist vräkt efter att ha jagat barnen på gården med kniv. Senast jag såg honom var för ungefär ett halvår sedan. Han hade låtit håret växa och han var ganska alldagligt klädd. Hans tatueringar, svastika, runkors och SS-symboler, var dolda av en långärmad skjorta. På hans jacka satt ett märke med en blåklint, eller vad det nu ska föreställa, och i handen höll han en bunt med flygblad från Sverigedemokraterna som han med ett brett leende delade ut.

Jag är medveten om att tiden förändrar människor och att radikala åsikter oftast, inte alltid, späs ut med åren. Den här grabben tycker antagligen inte längre att det vore en bra idé att bygga ett koncentrationsläger, komplett med gaskammare och ugnar, utanför stan. Tina Hallgren Bengtsson, tidigare kommunalråd för Sverigedemokraterna i Höör, har antagligen inte på sig sin uniform i offentliga sammanhang numera. Det får hon inte för partiledningen. Det är 14 år sedan Sverigedemokraterna införde uniformsförbud på sina möten, man fick helt enkelt lämna armbindeln hemma. Vissa blev lite upprörda över det, gick ur partiet och bildade senare Nationaldemokraterna. Dom flesta insåg dock att man inte vinner särskilt stora sympatier med tyskt 30-talsmode utan hängde in uniformen och drog på sig en respektabel fasad istället. Jag tror inte att den här typen av människor är i majoritet i partiet, men dom finns där och har alltid funnits där.

Tina under tiden hon var Sverigedemokratiskt kommunalråd i Höör

Sverigedemokraterna bildades av folk verksamma i Nazi-rörelserna Bevara Sverige Svenskt och Nordiska Rikspartiet och det säger en hel del om vad det är vi har att göra med. Påpekar man det här för en anhängare får man oftast till svar att man ägnar sig åt smutskastning och det säger sig självt att det inte går att diskutera med människor som ihärdigt förnekar historiska fakta. Att höra en Sverigedemokrat förneka den Nazistiska grund som partiet har blir lika löjligt som att höra någon från KPMLr förneka Stalinismen.

När jag pratade med en Sverigedemokrat för ungefär ett år sedan fick jag förklarat för mig att det tar tre generationer för en invandrarfamilj att bli Svenskar. Först när ens far och morföräldrar är födda i landet så kan man räknas som Svensk och han ansåg vidare att alla ickesvenskar omedelbart skulle förpassas ut ur landet. Så på frågan vad jag har emot Sverigedemokraterna så är mitt svar; Dom är ute efter människor jag räknar som mina vänner och dom är ute efter min familj.

Jag kan rekomendera EXPO's researchpaket om Sverigedemokraterna.

Länk till intressant.se
Länk till Bloggkartan

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

5 kommentarer:

  1. Ibland tänker Mannan likadant som Dwight. Då tycker Mannan att Dwight har tänkt bra.

    SvaraRadera
  2. måste erkänna att jag inte är så insatt i sverigedemokraternas förflutna,men deras valmanifest har jag läst och där är det lite som är bra iallfall,se dagens inlägg hos mig.

    SvaraRadera
  3. Och jag som började tycka att det låter bättre och bättre med Sverigedemokraterna... hoppsan... tiden går, de snyggar till sig lite och visst undrar man var de där andra åsikterna tog vägen... hmm.... läsvärt. /Livsrop

    SvaraRadera
  4. Ganska ironiskt. Jag hade en nazist som bodde i en fastighet brevid mig. Han var rätt galen då han brukade gå på stan, misshandla invandrare även svenskar för att dem hade solat eller enligt han var för bruna. Han åkte in och ut ur fängelset 2 gånger, en gång för att han knivhuggde en 45 årig busschafför för att denna person som var invandrare hade tagit alla svenskars jobb. Killen var HELT JÄVLA PANTAD men nu för tiden ser man han så ser han ut som en vanlig svensson dock supportar SD. Helt sjukt!

    SvaraRadera
  5. Omedelbara resultat från de första 3 dagarna av att kontakta Love-spell caster kallas Dr.Oduduwas, jag bestämde mig för att gå med i kärleksspellprogrammet för att få tillbaka min man att älska mig mer efter 2 år av separation. Jag är glad att rapportera att min man och jag är tillbaka på rätt spår. Min man har varit ångerfull mot hans handlingar och ont han orsakade mig, han ringde mig på telefon för att be om ursäkt, bara igår morgon kom min man Aslund hem.
    Tack vare Oduduwa Great Love spell-caster lunchade han en magisk kärleksspell på min räkning. Dess fantastiska jag upplever direktresultat fick ett telefonsamtal från Anderson min man och igår kom han hem för att träffa mig. här är Oduduwa personligt kontaktbrev: dr.oduduwaspellcaster@gmail.com kan även Whatsapp nummer: +2348109844548. Jag hade mycket tur att ha denna personliga kontakt med Oduduwa, och på grund av hjärtats glädje lovar jag Oduduwa att jag kommer att dela med mina vänner om hans stora magiska kärleksspellande krafter för att lösa följande problem:
    - Om du vill ha din ex tillbaka.
    - Avsluta skilsmässa och återförenas med ditt äktenskap
    - Vinn tillbaka Tillit från din älskare
    - om du alltid har mardrömmar eller dåliga drömmar på natten
    - Du vill bli befordrad på ditt kontor. (Lycka till och framgång)
    - Du vill ha kvinnor / män att lockas till dig.
    - Om du vill föda ditt eget barn.
    - Stava till styrkor, rikedom och berömmelse.
    - LOTTO vinnande magiska nummer.
    - Växtbaserad botemedel och helande av någon blodsjukdom. (Botemedel mot bröstcancer)
    Mitt namn är Ulrika Charles från Stockholm sverige. Vi förtjänar alla att vara lyckliga i vårt äktenskap och relationer, därför önskar jag er lycka till.

    SvaraRadera