fredag 30 april 2010

Dwight läser tidningar fastän han borde låta bli

I bladet står det mycket om politik i dessa dagar, det är opinionssiffror och skatteförslag, gnäll och elände.

Igår läste jag att ”de rödgröna” vill höja taket i a-kassan till 950:- per dag och det kommenteras då av alliansdyrkarna att dom nu mangrant tänker säga upp sig och leva på bidrag. Sedan vill samma ”rödgröna” höja bensinskatten med 49 öre vilket får Reinfeldt att se ut som om någon stulit hans sista brödkant samtidigt som han säger att det är en råsopp i magen på låginkomsttagare.

Idag läste jag att ”de rödgröna” ökar sitt försprång i opinionsmätningarna vilket får ungefär hälften av alliansdyrkarna att vråla att dom nu ska säga upp sig och leva på bidrag, den andra halvan hävdar att dom ska flytta utomlands.

Läsarkommentarerna här visar att anhängare av alliansen inget hellre vill än att leva på bidrag. Vad för bidrag vet jag inte, a-kassan är så vitt jag vet en försäkring och det som i folkmun fortfarande kallas socialbidrag, försörjningstödet, uppgår inte och lär inte heller i framtiden uppgå till några 950;- per dag. Jag förutsätter att du alliansdyrkare menar a-kassan då... Vad du antagligen inte tänker på är att du som mest kan få 950:- per dag, du får högst 80% av din tidigare lön och du kan glömma allt vad jobbskatteavdrag heter. Låter det fortfarande frestande? Om du tycker det så kör hårt, tänk bara på att när du har sagt upp dig så har du 30 dagars karens då du inte får en krona i ”bidrag”.

Och du som har tänkt att flytta utomlands, gör det. Glöm bara inte att avsäga dig ditt Svenska medborgarskap, för jag vill inte veta av att du kommer hem och utnytjar sjukvården och pensionen när du blir gammal och sjuk. Stanna i Uzbekistan, USA eller vart du nu har tänkt att bege dig. I amerikat har dom jättebra åldringsvård och om du tar dom pengar du sparat på att inte betala skatt i Konungariket så har du säkert råd att utnyttja den i ett halvår eller så.

Det här med bensinskatten visar också att herr Reinfeldt lider av amnesi samt har dålig koll på sina allianskollegor. Dels har han själv delat ut råsopar i form av höjd bensinskatt och dels vill hans lydparti centern höja samma skatt med 105 öre.

Det de ”rödgröna” säger sig vilja göra och vad som senare blir gjort är givetvis två helt skilda saker, dom är ju politiker och har inskrivet i sin arbetsbeskrivning att dom ska ljuga och hitta på, precis som allianspajaserna har det i sin. Om jag vore lagd åt det hållet så skulle jag nästan tycka att dom vore lite roliga i sin strävan att få statsrådslön istället för en simpel riksdagsmannalön. Nu är jag inte det så nu tycker jag mest att dom är lismande kräk allihopa, från rödingar och gröningar till blåingar, allt därbortom och mellan.

Själv skiter jag fullständigt i vad dom lovar, eftersom jag har löneutmötning så rör det inte mig. Vad dom än beslutar så ser tillvaron likadan ut ändå och vi lär nog knappast se någon som går till val på att försöka minska den kostnad på 50.000.000.000:- som överskuldsättningen kostar samhället per år.

Länk till intressant.se
Länk till Bloggkartan

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

4 kommentarer:

  1. Men om jag skulle bli statsminister lovar jag på heder och samvete att det skulle bli annorlunda.

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas att dom rödgröna vinner. Då kan vi gå till en jobbfabrik tillsammans, Fredde och jag. Jag kan introducera honom eftersom jag har mer erfarenhet och visa var kaffeautomaten är och fråga om han kan låna två enkronor som han kanske har sparat från sitt förra jobb. Sen kan vi titta på porrfilm på jobbfabikens dator, Fredde och jag.

    SvaraRadera
  3. Jag röstar på dig, Noctumlux, om du lovar att jobba för att omvandla konungariket till ett kejsardömme med mig som Kejsare. Jag vill då ha en kröning som får kejsar Bokassas att likna en gårdsfest.

    Ljuramannen. Får Bettan Ask, Christina H-P och resten av ligan också vara hos dig på Jobbfabriken? Det blir orättvist annars.

    Dwight

    SvaraRadera
  4. ....och nu blir jag snart arg, Dwight, för jag har kollat din blogg istortsett dagligen en längre tid nu, i hopp om att du nångång ska berätta hur det gick för Voodoohönan Charlotta. Spill the f***ing beans, Man, hur mår hon!?!

    SvaraRadera