torsdag 15 april 2010

Dwight håller med folkpartiet

Christer Nylander är både folkpartist och ordförande i riksdagens kulturutskott. Han tycker att staten ska bestämma vad som är bra och dålig kultur. Det som är bra ska få höga kulturbidrag och dålig kultur får inga bidrag alls.

Det är en mycket bra tanke som med framgång har använts i ett flertal länder. Afghanistan, Tyskland och Chile, är bara några av dom länder där staten, med strålande resultat, har bestämt vad som är bra respektive dålig kultur.

Eftersom jag har bättre smak än alla andra så kommer kulturutskottet givetvis att vända sig till mig när det är dags att dela ut sekinerna, vilket i sin tur kommer att leda till att jag framöver kommer att få kulturbidrag för såväl banjospel som rondellhundskapande. Dramaten, Operan, Thomas Ledin och Symfoniorkestrarna kommer däremot att få klara sig utan några pengar alls. Dom ska vara glada att "kulturbål" inte kommer att införas förrän om fem år.

Man kan läsa om det här i en massa tidningar, bland annat i Metro.

Bra kultur:



Det är mycket möjligt att det finns fler som tycker till om; Kultur Rondellhundar Kulturbidrag

Länk till intressant.se
Länk till Bloggkartan

4 kommentarer:

  1. Får Lars Wilks, varför skulle inte vi andra rondellhundskonstnärer bli berömda och omdebatterade för? Tycker dessutom till skillnad från Wilks att våra hundar är bra kultur. Hans är dålig.

    Förresten, jag tycker inte. Jag säger att det är så. Jag tror att Christer Nylander håller med.

    SvaraRadera
  2. När jag var yngre hörde jag följande om de "liberala":

    Folkpartiet vill men kan inte få.

    Om det finns någon som kan förklara vad det betyder, kanske jag blir glad.

    SvaraRadera
  3. Käre herr Nattljus!

    Givetvis vill jag att du ska bli glad men tyvärr kan jag inte hjälpa dig i det här fallet. Jag förstår mycket väl orden var för sig men inte vad dom betyder när dom står i den där ordningen. Den som har skaldat det där kommer inte att få något kulturbidrag.

    Dwight

    SvaraRadera
  4. Bäste Dwight,

    nu har du varit Folkpartist länge nog. Dags att bli arg, snygg och desillusionerad igen - onsdagsbloggarna inväntar ditt bidrag!!

    SvaraRadera