måndag 5 juli 2010

Dwight tänker på Beatrice II

Jag blir inte så lite bestört när jag läser att Beatrice Ask trots allt får åka till Almedalen. Hon får dock inte bo i sin fina husvagn utan tvingas att bo på hotell, hon vet inte ens var husvagnen är. Det här tycker jag är elakt av statsministern. Att han inte litar på Justitieministern förstår jag helt och hållet, men att hålla henne under ständig övervakning är lite att ta i.

Under tiden ni funderar på Bettans husarrest så kan ni läsa Per och Ulrikas rapporter från Almedalen, Söndag & Måndag.

Ni bör även läsa vad en av Konungarikets småföretagare tycker om regeringens behandling av Jan Ertsborns insolvensutredning.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,


2 kommentarer:

  1. Du tänker på Beatrice. Jag tänker på föreningen Fattiga Riddares representanter nere i Visby, och vad som händer om de springer på Bea. Har vi pengar till advokater åt dem när de lynchat henne i någon mörk gränd?
    Om hon hade kunnat GÖRA nåt åt insolvensproblematiken då, men nej, inte....!

    SvaraRadera
  2. Ha ha vi ska inte lyncha något. Beatrice är så välkommen till Visby och ser vi henne ska vi lugnt ge henne en folder. :D

    //U

    SvaraRadera