söndag 18 juli 2010

Dwight tänker på Claes och tunnor!

Ibland får jag för mig att jag ska se efter vad kvällstidningarna skriver om. Det är inget jag vill rekommendera eftersom det mesta är trams och resten brukar vara artiklar som är direkt skadliga för kropp och själ. Hjärtflimmer, hjärnblödning och trasiga tänder är vanliga följder av kvällstidningsläsande. Ibland, dock, finns det lite guld gömt i dyngan.

I Expressen häromdagen så skrev Sverker Olofsson om SMS-lån och oskicket att Konungariket tillhandahåller torpeder, i form av Kronofogdemyndigheten, åt låneföretagen. Jag hoppas nu att Sverker även kommer att uppmärksamma Inkassobolagen och deras kriminalitet, jag skulle inte bli direkt ledsen över att se när han stoppar ner Svensk Inkassos gudfader Claes Månsson i tunnan.


Sverker och tunnan vari han förvarar Claes?


Läs om andra saker här:

Livsrop
The Rocker
Fattiga Riddare Sthlm
NollKoll
Resurspank
NoCash
Ljuramannen


Länk till intressant.se
Länk till Bloggkartan

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,


3 kommentarer:

  1. Synd om tunnan att behöva bli förorenad sådär...!

    SvaraRadera
  2. Precis som jag skrev tidigare idag: VILL MAN SÅ KAN MAN!!! Sverker visar verkligen på att om man vill så kan man... Så det så.

    Japp, synd på tunnan - håller med. Men väldigt bra artikel.

    SvaraRadera
  3. Snart publiceras inga artiklar mer av Sverker för nu börjar han bli obekväm för politiker, banker och inkassobolag.
    // Annsie

    SvaraRadera