fredag 2 juli 2010

Dwight tänker på Beatrice

Medan Konungarikets topp-politiker åker till Almedalen för att delta i Ljug-SM så får justitieminister Beatrice Ask åka runt till diverse campingplatser för att diskutera rättsväsende med semesterfirarna. Det här tycker jag är hysteriskt roligt. Dels säger det en del om hennes chefs förtroende för henne och dels ser jag för mitt inre öga vilka scener som kommer att utspelas på husvagnsparkeringarna runt om i riket.

Tänk efter nu; Vilka kommer att besöka Bettan för att diskutera justitiepolitik? Är det grosshandlare Jönsson som tänker att han ska släntra över och diskutera lite kriminalvård innan det är dags att spela badminton med ungarna? Eller är det vårdbiträde Dahlström som tänker att en stunds straffrätt kanske skulle sitta fint innan strand & bad? Eller är det kusinerna Nisse och Göran som började hinka pilsner klockan nio på morgonen och som framåt eftermiddagen tycker att ”nu ska vi jävlar i mig säga kärringfan ett par sanningens ord”? Jag sätter mina slantar på Nisse och Göran.

På tal om Almedalen så kommer Per och Ulrika från Fattiga Riddare att vara där. Ni känner igen dom på deras stiliga tröjor där det står just ”Fattiga Riddare”. Säg hej till dom ifall ni befinner er på plats och läs om deras vådliga äventyr varje dag på bloggen Fattiga Riddare.

Lite skräckläsning i sommar kanske? Då kan jag rekommendera Konsumentverkets rapport om överdödlighet bland skuldsatta. Det är något ni kan diskutera med tant justitieminister om ni träffar på henne på campingen; Varför Sverige har dödsstraff för skuldsättning!


Länk till intressant.se
Länk till Bloggkartan

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

3 kommentarer:

  1. Ja. den tanten vill man gärna ge en rejäl utskällning.

    Glöm inte att länka till min nya blogg, Dwight.
    http://noctumlux.blogg.se
    Ser nog att du har fortfarande min gamla blogg, obestånd, kvar.

    SvaraRadera
  2. Du är nu förevigad på min blogg Noctumlux. Hade helt missat att du bytt adress och namn.

    Sorry Dwight. Bästa sättet att komma i kontakt med sina FR polare är genom din blogg :-D

    Natti

    SvaraRadera