torsdag 14 januari 2010

Dwight är lite ödmjuk

Efter att ha läst om Haiti och det fullkomliga helvete som råder där så skulle det kännas lite fel att gnälla över hur det är här, min tillvaro ser i jämförelse ganska ljus och hoppfull ut.

Så jag ska inte gnälla någonting idag, jag nöjer mig med att konstatera ett par saker.

Christina Husmark Pehrsson jublar över att hennes hot, pisk och tvångspolitik fungerar. Det är klart som fan att den gör, hota folk med hemlöshet och svält så tar dom sig nog till arbetet vare sig dom har skörbjugg, lepra eller ryggskott. Om jag fick en kvart med Husmark Pehrsson så skulle jag kunna få henne att ställa sig i riksdagen, sjunga internationalen och hävda att hon alltid varit Stalinist. Hon skulle dessutom vara väldigt glad över att få chansen att göra det.

Gunnar Axén stod igår i TV och sa att sjuka endast ska prövas mot existerande jobb på arbetsmarknaden, inga påhittade jobb. Men om det inte går att hitta ett passande jobb så ska man skräddarsy ett... (Paus) (En paus till...) (Tänk, Tänk, Tänk...)

Jag börjar faktiskt tro på Axén när han säger att han aldrig misshandlade sin fru. Det måste varit han som fick stryk för så här korkad kan man inte vara utan att ha blivit utsatt för allvarliga trauman.

En som antagligen har fått stryk och en som borde ha det

Läs även andra bloggar om , , , ,
Länk till intressant.se

4 kommentarer:

  1. Veckans Skottpengarpå-diplom bör onekligen gå till allas vår Christina. Vad hembygdens son Axén beträffar är moderaterna ett under att dom låter såna sitta kvar.

    När man tänker på hur många sossehuvuden som har rullat efter rykten om porrklubbs- och bordellbesök, alltså rykten med bara en antydan åt något fuffens, tycker jag att Axéns misshandlerier och Anders Borgs hasch-och-kärnvapen-åt-alla-förflutna har tigits av all media. Finns det inget löpsedelsstoff i moderatskandaler? Eller förutsätter gemene man att det är så självklart att moderatsvin är svin att ingen köper lösnummer med såna självklarheter på löpsedeln?

    SvaraRadera
  2. Det läskiga är ju att många politiker inte tänker på hur vi uppfattar dem, utan bara på hur de låter när de pratar??? Man blir arg och ledsen ibland. Eller ofta.

    Mvh Corner

    SvaraRadera
  3. Jag blir ganska ofta komplett hjärnblödningsförbannad när jag läser dagstidningar, ser på nyheter, hör politiker uttala sig, osv. Sen har jag ju en lång historia av självdestruktivitet som numera yttrar sig så att jag gör allt det där...

    Politiker har en jävla förmåga att inte kunna svara på frågor så som vanliga, riktiga människor gör. Dom har övat in det dom vill säga och så upprepar dom det vad ämnet än råkar vara. "Goddag, yxskaft" ungefär.

    SvaraRadera
  4. Gunnar Axen han är singel väl för det kan väl inte vara någon som vill vara med han...eller har christina och gunnar ett secret förhållande. En med piska dden andra med morot kanske...;-)

    SvaraRadera