torsdag 11 februari 2010

Dwight funderar på politik

I USA 1804 avgjordes en politisk diskussion mellan vicepresident Aaron Burr och statsmannen Alexander Hamilton genom pistolduell. Burr visade att han hade rätt genom att skjuta ihjäl Hamilton. Det kanske vore något för Sverige idag. Istället för allmänna val, som ju bara innebär en massa tjafs, babbel och SM i ljug, så kunde dom som var intresserade av att bestämma dom närmsta fyra åren träffas på en åker och skjuta på varandra. Det skulle, om inte annat, innebära en behövlig sanering i politikerledet.

En annan variant vore att överlåta skötseln av det här landet till mig genom att utnämna mig till enväldig kejsare.



Aaron Burr argumenterar



Länk till intressant.se

10 kommentarer:

  1. Nonononono! Iiinte kejsar Dwight! Sist jag såg dig gick du, på den medelålders mannens vis, runt i beiga shorts med pressveck, uppdragna till bröstet utanpå den där noppriga kortärmade skjortan med åttitalsprickar. Till detta då dina bleka tranben, korviga gammelmansstrumpor och breda gammeldagsa lädersandaler. Och paraply till det!!!

    Så klär sig inte en regent. Fråga knugen får du höra.

    SvaraRadera
  2. Nästa gång Mannan, du ser Dwight i beiga shorts med pressveck , kan du inte hojta till då, för den synen vill jag inte missa...

    SvaraRadera
  3. Mannan, det där är elakt förtal.

    SvaraRadera
  4. Förlåt, Dwight! Jag borde ha avstått ifrån påpekandet att du är en medelålders man, det var faktiskt lite onödigt *blink blink*

    Retas inte alls med dig då... Vem vet, det kanske kommer en dag när du vet vem jag är, och kan häckla mig tillbaka??

    SvaraRadera
  5. Du får gärna kalla mig medelålders, gubbjävel, ett dreglande senildement kräk... och liknande. Det är helt OK. Men att ens antyda att jag skulle ta på mig shorts, prickig skjorta och sandaler, sedan till råga på allt använda mig av paraply... där går gränsen för vad jag klarar av. Ser jag vuxna män med kortbyxor brukar jag kasta sten på dom. :)

    SvaraRadera
  6. Du är för jävla härlig! Jag HATAR karlar i kortbyxor, men jag har aldrig vågat kasta sten på dem, för nånstans nångång har man fått höra att "så gör man inte"... Vill du tjäna en hundring, kan du väl lära mig hur man gör? Pliiiis? Jag måste träna inför steningen i Stockholm i april, när SR ska sända live.

    SvaraRadera
  7. Dwight, bry dig inte om Mannan. Fokusera på mig istället. Jag ÄLSKAR arga, snygga, desillusionerade män på glid som har Kronofogden i hasorna! It´s a top ten! :D

    SvaraRadera
  8. ...speciellt om dom är (m)oderater... ;) har dom sedan Shorts och prickig Skjorta så är allt wrapped in a nice tidy box :D

    SvaraRadera
  9. Det är lite svårt när vi enligt många politiker och EU:s normer inte existerar.

    Som man brukar säga, syns man, så finns man.

    Politik=Byråkrati= Moment 22

    SvaraRadera
  10. Neon grönt blinkande slipsar och tubsockor med neonrosa ränder, då går det knappast att missa, appropå mode,;)

    SvaraRadera