onsdag 10 februari 2010

Dwight tycker till om rökning

1893 höll Doktor Thomas Allinson på och tjatade om att rökning var farligt, det skulle han inte ha gjort. Eftersom alla visste att det inte alls var farligt att röka utan tvärtom, jättenyttigt, så blev Allinson fråntagen sin läkarlegitimation och belagd med yrkesförbud. Han omskolade sig till bagare och hittade på fullkornsbrödet. Det vill säga; han använde billigt mjöl som inte var malt ordentligt.

Eftersom folk i allmänhet känner släktskap och sympati med förlorare och tokhjon, så började fler och fler ansluta sig till Allison's villfarelser. Kulmen på det här daltandet med idioter ser vi idag; majoriteten av befolkningen är ickerökare och arga. Anledningen till att ickerökarna är dom argaste och gnälligaste medborgarna i samhället beror just på att dom är ickerökare.

Själv röker jag en finare tobakssort av bästa kvalitet som jag köper i lösvikt i den lokala kiosken. Jag röker vid speciella tillfällen såsom hel timme, vid halv timme, vid sol och vid dåligt väder, när jag är glad och när jag är ledsen.

Vad ska vi göra åt det här problemet då? Min förhoppning inför framtiden är att det här minoritetsförtrycket ska få ett slut. Jag uppmanar mina rökande bröder och systrar att lära sina barn att röka. Eftersom barn oftast är klokare än vuxna så kommer dom barn som röker att bli förebilder för sina kamrater som inte fått rökandet med modersmjölken. Med lite hårt arbete så kommer rökarna att vara i majoritet inom 10 – 15 år och en ny världsordning kommer att råda. Samhället kommer inte längre att styras av arga och missunnsamma gnällkärringar utan av glada, generösa, fria individer som tycker om att ta det lungt, sitta ner och koppla av med ett hälsosamt bloss.

Allinson - En idiot och samhällsfara



4 kommentarer:

  1. Tja, tänk såhär: i och med att du inte vet vem jag är, slipper du vara i närheten och råka ut för mina något knepiga abstinensbesvär och humörsvängningar när jag nu håller på att sluta med nikotinet. Visste du att man kan börja spontantjuta helt utan anledning mitt på blanka förmiddan? Det visste inte jag...

    SvaraRadera
  2. Jag tänkte dela med mej av min alldeles egen vetenskapliga undrsäkning från tiden då rökförbud sattes in på krogen...minns du?
    Jag utgår från snittet för det gjordes när det gäller sexet. (Jag är singel). En cigg förkortar livet med 4 minuter, om vi då utgår från att en rökare blossar upp ett paket om dagen, innebär det att rökarens liv förkortas med 80 minuter.

    Nu kommer poängen. Ett samlag förlänger livet
    med 14 minuter. Snittet för tiden det tar att genomföra ligger på sex minuter, för vissa tar det längre tid för andra kortare.Men jag utgår från snittet.

    Eftersom genomsnitts rökaren då
    röker bort 80 minuter av sitt liv på en dag,
    bör han/hon ha sex 6 gånger/dag,vilket leder till att han/hon
    förlänger sitt liv med 4 minuterom så är fallet,
    6 samlag skall alltså förlänga livet
    med 84 minuter.
    Eftersom 6 * 6 är 36
    innebär detta faktum att för att
    förlänga sitt liv litet varje dag krävs
    det 36 minuter sex. Så för er som vill dö runt 40
    ser jag endast en lösning, rök som fan och sexa mindre!
    Lena som vi då kallar henne
    (hon ville vara anonym,
    men egentligen är det jag själv)
    är singel och rökare.
    Helt utan sexliv,o-frivillig celibat med andra ord.
    Skulle det då fungera med ”stafettpinnen”??
    Eller är det beröringen som räknas?
    Eller det faktum att mannen
    då måste fungera rätt för att det ska gå vägen.
    Hur går det för kvinnan som
    har en man som platsar i Magnus Ugglas låt ”4 sekunder”?
    Så den nya raggningsmetoden när allt
    folk har upptäckt detta
    fenomen borde ju låta i stil med:
    ” Hej, jag lade märke till att du är rökare,
    vill du förlänga ditt liv,jag ställer upp som frivillig”.
    Så klassikern som männen använder;
    ”tjena tjejen, snygga ben, när öppnar dom?”
    är inte längre gångbar,
    nu måste man använda sig av livsförlängnings-metoden (se ovan).
    Eftersom det blev
    generellt rökförbud på krogen,
    så kommer alltså rökarna att dö ut i förtid,
    eftersom denna raggnings-replik inte kommer att fungera korrekt. Vi har mycket att tacka svenska staten för dom har t.o.m. lyckats med att ha tagit ifrån mig mitt sexliv!
    Inte ens 36 minuter/dag kommer jag lyckas med!

    Så nu är det fullkornsbröd som gäller ;)

    SvaraRadera
  3. Nu kom jag på det. Det här inlägget borde heta "Dwight tycker om rökning", inte "Dwight tycker till om rökning".

    SvaraRadera