tisdag 2 februari 2010

Dwight upprepar sig en smula.

I de flesta dagstidningar kan man lämna kommentarer till artiklar. När jag läser dom så hoppas jag, för mänsklighetens överlevnads skull, att det är tre – fyra personer som använder sig av en mängd pseudonymer. Så satans mycket hat och dumhet som står här ser man sällan annars. Särskilt när det är frågan om sjukdom och skulder är kommentarerna på Cro Magnon-nivå. Om folk med den här människosynen förökar sig så kommer dom att föra gener och beteende vidare till nästa generation och slutet för Homo Sapiens är då nära förestående. Jag har sagt det här förut, men ibland vill jag upprepa mig. Jag har sagt det här förut, men ibland vill jag upprepa mig.

Det är, har varit och kommer antagligen att fortsätta vara ett intensivt käbblande om sjukförsäkringarna i media och på andra ställen där människor samlas och hatar lite ihop. Det mesta har sagts från alla håll och jag vet inte om jag kan tillföra särskillt mycket. Jag kan dock uppmana er att läsa det här som stod i DN härom dagen.

Givetvis finns det en och annan sjukskriven som skulle kunna arbeta, men... Utred först, och visar det sig att vederbörande är i stånd att gå till gruvan så kan man avsluta sjukskrivningen då. Att sparka ut folk från sjukförsäkringen och sedan utreda huruvida dom är sjuka eller inte tyder ju på att man antingen är korkad, eller att man är dum i huvudet, eller att man gillar att jävlas med folk. Nå... Axén, Husmark Pehrson, Reinfeldt... Vilket är det?

Jag vill be er att gå till namnlistan 50.000 röster, läsa vad som står där och sedan skriva på.

Ni kan även besöka RESURS och få en motvikt till tidningarnas hatkommentarer och mitt svammel.

Idag, Onsdag 3/2, så sägs det att Kronofogden ska presentera statistik om SMS-lån och att det är något nytt dom kommer med. Så jag tar för givet att det inte rör sig om att en mängd människor hamnar hos Kronofogden på grund av SMS-lån, att SMS-lån har höga räntor och avgifter, att flera företag som ägnar sig åt SMS-lån ägs av inkassobolag som genom dessa lån skaffar nya ”kunder”, för inget av detta är någon nyhet.

Jag personligen tror att nyheten består av att Kronofogden kommer att stena dom ansvariga på nästa inkassobolag som kommer och vill ha hjälp med att driva in skulder som dom själva har hjälpt till att skapa. Det här kommer att äga rum på Sergels Torg i huvudstaden Lördag den 24:e April och direktsändas i TV1. Alla gäldenärer i Sverige kommer att få en personlig inbjudan per post i mitten av Mars, sten finns på plats och lämnas ut mot uppvisande av inbjudan. Kaffe och vetebullar kommer att serveras till självkostnadspris. Det är vad jag tror.

Ni kan idag, Onsdag 3/2, lyssna på radioprogrammet Plånboken i P1 med start kl: 10:05, där lär ni få veta om jag har rätt eller inte. Missar ni sändningstiden så går det att lyssna i efterhand, här.

En anställd på Kronofogden pekar och visar.

Här kan ni läsa mer om viktiga saker;

På sidan Fattiga Riddare finns ett diskussionsforum, besök det.

Läs andra bloggar om , ,

Länk till intressant.se

6 kommentarer:

  1. Du ska fortsätta upprepa dig! Du ska fortsätta upprepa dig! Eftersom du lyckas tillföra något nytt varje gång du skriver! Eftersom du lyckas tillföra något nytt varje gång du skriver!

    SvaraRadera
  2. Dwight
    Denna hack, hack,hack elihack iskivan behövs...
    tills någon citerar och skriver om det du säger, Vi har en mängd påfågelhannar i bestämmande position och så länge dom enbart speglar sej i sej själva så är det en nötning som innebär upprepning som behövs.!!!

    SvaraRadera
  3. Skriver om ämnet "artikelkommentarer" jag med i dagens inlägg. Helt sanslöst oempatiska ibland så man baxnar. Man kan undra vad de är rädda för.

    TAck för ett bra blogginlägg

    SvaraRadera
  4. Var på möte hos SR idag. De bekräftade datumet 24 april för steningen och kommer att samsända med SVT, då man i Radions P4 avbryter de ordinarie sportsändningarna. Ricky Bruch kommer att sitta med som expertkommentator samt två timmar innan finalen ge experttips i denna (i vårt land) nya kastgren.

    SvaraRadera
  5. Har lite abstinens efter fler inlägg. Var ju flera dagar sedan. Så nu sitter jag och läser igenom din blogg på nytt.

    Behöver nämligen något att skratta åt. Du rockar FETT vad gäller att skriva!

    ...nu VILL jag HA ett NYTT INLÄGG! Får jag önska något så dra biten om praktik och kurs. Den är underbar när du berättar den, skriver du den blir det säkert ett kanoninlägg. Annars tar du vad du vill. Bara du...

    ROAR MIG! NU! Genast!

    //Ulrika

    SvaraRadera
  6. Ditt bloggeriande rockar fett. //Nightmare

    SvaraRadera