måndag 2 november 2009

Dwight funderar över gravplundring


I Sverige lär det finnas ca: 400.000 överskuldsatta och en stor del av dessa kommer att vara skuldsatta tills dom dör, och det slutar inte ens då. Den 14 Oktober höll Svensk Inkasso ett seminarium på Hotell Scandic Ariadne i Stockholm där Anders Cardell undervisade inkassotorpederna i ämnet gravplundring. Nu kallade dom det vid ett något mildare namn men innebörden är dock densamma.


Svensk Inkassos ordförande Claes Månsson och en kollega driver in en skuld.


5 kommentarer:

  1. Undrar om det finns en enda icke-korrupt politiker i detta land som kan ta tag i och sätta stopp för dessa terrorist-/tortyr-handlingar som har lagligt stöd idag.

    Vi verkar ha bara rövslickare och mediakåta i vår nuvarande riksdag, inte en enda som ens försöker lådsas som om de bryr sig om sina "undersåtar".

    /Rune

    SvaraRadera
  2. Delar av min mors begravning fick jag krav på hos Fonus. Den räkningen ligger numera hos Kronofogden bland många andra krav. Undrar hur mycket den räkningen är värd när jag själv dör... Plus mina egna begravningsomkostnader som jag hoppas mina barn i sin tur skickar till samma instans. Vi är värdefulla i vår släkt.

    SvaraRadera
  3. Jaa, Ljuramannen, det är väl bara att be Fonus dra ut tandguldet då och smälta ner det, eller hur??

    SvaraRadera
  4. Klockrent. Gravplundring. Nästa blir väl att de ska försöka återuppliva skuldsatta så att de kan driva in ännu mer.

    SvaraRadera
  5. *s* Me Like. You Tarzan!

    //Ulrika

    SvaraRadera