lördag 28 november 2009

Dwight har hört ett rykte

Jag hörde ryktas att Svensk Inkasso på kommande årsmöte ämnar anta Elizabeth Bathory som sitt officiella skyddshelgon. ”Vi behöver en symbol att samlas runt och fröken Bathory är en förebild för oss alla” säger en källa som dock inte vill framträda med namn.

Till en början undrade jag vad dom menade. Vad har inkassomaffian gemensamt med en galen ungersk grevinna som gillade att bada i unga fattiga flickors blod? Jag ringde upp ordföranden i föreningen som gärna lämnade ett anonymt uttalande. ”Ja det har varit lite diskussioner om det där med skyddshelgon. Några ville ha Attila medans andra tyckte att Caligula var en bra symbol för SI. Jag tyckte dock att dom föreslagna kandidaterna var lite veka och föreslog min barndoms stora hjältinna, Grevinnan Bathory, och så fick det bli.” Jag fick även veta att man får bortse från orden ”unga” och ”flickor” för Svensk Inkasso är inte lagda åt någon som helst diskriminering, dom vill ha blodet från alla fattiga utan hänsyn till kön, ras, religion eller ålder.


Elizabeth Bathory - Snart skyddshelgon

3 kommentarer:

  1. "Skyddshelgon"?? Nu vart jag förvirrad, en bättre bild av hr Månsson är väl hur han behandlar sina offer:
    http://eskilstuna.se/ImageVault/Images/id_13003/scope_4/webSafe_1/ImageVaultHandler.aspx

    /Rune

    SvaraRadera
  2. som en nu levande släkting till Bathory blir jag väldigt upprörd.

    SvaraRadera
  3. Jag förstår mycket väl att släkten Bathory inte vill förknippas med Svensk Inkasso. Vad du kan göra är ju att ta kontakt med dom och förklara att du inte vill se släktnamnet släpas i smutsen.

    Dwight

    SvaraRadera