tisdag 10 november 2009

Dwight funderar lite på hur...

Tanken var att skriva lite om hur man som förföljd av Inkassomaffians torpeder klarar av vardagen, det var betydligt svårare än jag först trodde... problemen känner alla till... men lösningarna??? I vanlig ordning blir jag hjärnblödningsförbannad bara jag tänker på det. Och då ska ni veta, gott folk, att jag är en ganska lugn och fredlig man som inte blir upprörd över småsaker. Jag brukar kunna se det humoristiska i diverse idiotier.

För att få ur mig lite av min vrede började jag med att skriva ett kort brev adresserat till Svensk Inkasso, Kronofogden och samtliga yrkesbestämmare som sitter i Sveriges Riksdag;

Ärade Bestämmare, Indrivare & Mafiosos!

När ni nu har den här lagstiftningen och det här systemet gällande skulder och hanteringen av dessa som ni nu har, ska ni vara medvetna om vad det är ni skapar. En gång i tiden ansåg jag att det var en självklarhet att punktligt betala mina räkningar och "göra rätt för mig". För ca: 17 år sedan gick det inte längre, vissa omständigheter gjorde att jag blev ett ärende för Kronofogden. Och tro mig när jag säger att jag försökte även då, tills den dag då jag märkte att trots att jag levt på existensminimum i två år och betalat så mycket jag kunde så hade min skuld inte sjunkit. Tvärtom, den hade vuxit.

Den betalningsmoral ni tjatar om och som jag en gång hade haft försvagades en hel del. Ett antal år senare insåg jag att det aldrig skulle ta slut och ni hade lyckats att skapa en evighetsgäldenär till. Jag kommer att leva resten av mitt liv på existensminimum och mina skulder kommer aldrig att bli betalda. Av min betalningsmoral finns inte ett spår kvar. Min respekt för regler, lagar och förordningar är minimal. Tilltro till hederligt arbete var det länge sedan jag hade. Mitt förakt för yrkespolitikerna, ockrarna och deras inkasserare är djupt.

Innan ni muttrar om att jag skulle tänkt mig för och inte levt över mina tillgångar så ska tala om att jag aldrig tagit några lån, aldrig innehaft några kreditkort aldrig köpt något på avbetalning. Jag äger inget materiellt av värde och har heller aldrig gjort, inte ens då jag var skuldfri och betrodd.


Jag önskar er ett intressant liv.

Dwight


Ett gäng skuldsatta damer letar efter Claes Månsson
________________________

Jag hade nu tänkt ge några tips till mina bröder och systrar om hur man klarar vardagen och lever ett någorlunda hyggligt liv som livstidsdömd gäldenär. Efter att ha skrivit två A4 med tips och trix gick jag tillbaka och läste genom det jag hade skrivit. Jag upptäckte då att över 90% av det jag kunde komma på var inte bara olagligt utan rent kriminellt. Och en tillvaro som kriminell vill jag inte uppmuntra någon till. Om ni nu blir tvungna att begå brott för att klara er så se till att ni håller er till sådana som renderar bötesstraff. Ifall ni skulle ha oturen att åka fast så lär ju inte böter påverka ekonomin något nämnvärt...


Ni som orkat med att läsa ända hit rekomenderas nu att besöka följande sidor:


Noll Koll
Insolvens Sthlm
Skuldsatt
O
bestånd
Villerider
Ljuramannen
Affesblogg
Att Göra Rätt För Sig


På sidan Fattiga Riddare finns ett diskussionsforum, besök det.

3 kommentarer:

  1. jo du, detta diffusa göra rätt för sig och god betalningsmoral ökar också det på risken för stroke!

    //Ulrika

    SvaraRadera
  2. Det är stora förluster som samhället gör:
    Skatteintäkter
    Sjukvårdskostnader
    Fogdekostnader
    Följdkostnader
    Listan kan göras lång.

    Inte bara risken för stroke ökar, magsår, psykiska sjukdomar, det finns säkert ett stort antal "vanliga" sjukdomar som ökar pga den situation vi överskuldsatta lever i.

    Att ge amnesti för skulder skulle inte bara löna sig för samhället, en extra bonus skulle ju vara en uppränsning av det finansträsk som inkassomaffian utgör. Den skatt man får in från dessa gorillor är nog en droppe i havet jämfört med hur mycket man skulle vinna enligt ovanstående förslag.

    /Rune

    SvaraRadera
  3. Visst är det fantastiskt, en skuld ökar trots att man betalar av på den. Exakt hur är det tänkt att man ska "göra rätt för sig"?

    MVH
    Robert

    SvaraRadera