fredag 13 november 2009

Dwight läser en tidning.

I nummer tre av Svensk Inkassos medlemsblad "Säkra betalningar" ser sista sidan ut så här;

Ja, jag vet att det är en annons

Det ser väldigt förtroendeingivande ut tycker jag. Deras fantastiska slogan "Från faktura till betalt - Behöver inte alltid göra ont" känns lite som "Det behöver inte göra ont, men för det mesta så bryter vi armarna av dig om du inte slantar upp och det gör förbannat ont. Capisce?" Jag behöver inte göra jämförelser mellan "Svensk Inkasso" och maffian längre, dom gör det ganska bra själva.

Nu är det över en vecka sedan jag skickade brev till rikskronofogde Eva Liedström Adler och jag har fortfarande inte fått något svar. Tycker att det är lite dåligt med "svara på brev-moral" där.

Till sist; APTIC! Jag skickar en faktura för annonspubliceringen.

2 kommentarer:

  1. Men ackta're om du inte svarar på deras hot-brev inom några dagar. Då har du inte en chans att få avvisa tex felaktiga krav. Trots att du inte har haft möjlighet att kolla av din post. "Vi förutsätter att ALLA läser sin post dagligen" säger de bara. Återigen så "underlättar..." fogden för utsatta människor, INTE!!
    /Rune

    SvaraRadera
  2. Tycker att dom har missat betoningen lite grann - BEHÖVER kunde dom strukit under eller skrivit med versaler.

    Du ska inte vara ledsen för att Eva Adler inte svarar på ditt brev. Hade hon gjort det hade det förmodligen inte stått nåt i brevet ändå. Jag har liknande problem, Anna Anka svara inte på mitt, trots att jag skickade det rekommenderat...

    SvaraRadera