lördag 26 december 2009

Dwight undrar över dagens undom.

Jag undrar vad fan det är med dagens ungdom?

Dom klär sig vårdat.
Dom lyssnar på musik min mormor skulle tyckt var trevlig.
Dom håller upp dörren.
Dom reser sig upp på bussen.
Dom tycker att ”Göta Kanal III” är rolig.
Ja, så där håller dom på. Obegripligt.

Tillhör jag den sista generationen som som retade upp sina föräldrar till vansinne? Är begreppet tonårsrevolt förpassat in i historieböckerna? När blev det så här? Vad gick fel?

Ungdom idag

Ungdom igår

Läs mer om; ,

Länk tillintressant.se

2 kommentarer:

  1. Hehehe :-)
    Jag tror tyvärr att det är just det som är själva revolten.

    SvaraRadera
  2. Du menar att dom försöker reta upp mig genom att inte reta upp mig? Så nedrigt, så lömskt...

    Dwight

    SvaraRadera