onsdag 24 mars 2010

Dwight ägnar sig åt personangrepp och hot


Idag tänkte jag att skrivandet skulle handla om det förslag till en ny skuldsaneringslag som presenterades igår, Tisdag 23/3. Nej just det , det visade det sig att det inte kom något sådant, att "Moderater i Civilutskottet" ljög. Det kunde man väl i och för sig vänta sig eftersom Katarina Brännström är politiker och, så att säga, har lögnen i blodet. Vi får också tänka på att justitieminister Beatrice Ask är upptagen med att välja färg till kuvert som ska skickas till misstänkta brottslingar, allt annat får vänta.


Jag känner inte Bettan personligen men förstår att hon måste vara ett svårt fruntimmer. Christer Wennerholm var under lite mer än tio år sambo med damen och hon hunsade honom så pass hårt att han till sist blev homofil. "Nej fy fan, aldrig mer en kärring" lär han , enligt en osäker källa, ha sagt angående sitt liv med Bettan. Även den 27-årige sonen lär, enligt samma källa, föredra manliga sängkamrater. "Ja det räcker ju bara att se på morsan för att bli bög, det handlar om självförsvar helt enkelt." ska han ha sagt.

Nu sägs det att man ska lämna familjerna utanför när man träter med någon. Det ska jag göra den dag Beatrice Ask kallar tillbaka bandhundarna på Kronofogdemyndigheten och ser till att dom lämnar min familj ifred. Som det är nu så är det totalt omöjligt för mig att leva tillsammans med min fru, om vi skulle dela bostad så anser myndigheterna att dom kan ta i princip hela min inkomst och att min fru sedan ska försörja mig. Det innebär att även hon då skulle få leva på existensminimum de närmsta 40 åren och detta på grund av skulder vars tillkomst hon inte har haft någon som helst del i. Så Bettan, om du ser till att det förfarandet ändras så lovar jag att aldrig mer nämna din familj. Tills dess så ska jag minst en gång i veckan rapportera vad dom har för sig, jag får en jämn ström av rapporter från mina källor.

En sak till... Du som värnar om kvinnorna, hur känns det att ha Gunnar Axén springa omkring i riksdagshuset? Jo, åtalet blev nedlagt men det vet väl alla att det inte betyder ett jävla dugg. När jag slog en grabb så pass att han fick åka till sjukhus för att sy dit huvudet igen så stod jag för vad jag gjort och erkände i förhör. Trots det så blev åtalet nedlagt i brist på bevis. Jag har hört sägas att åklagaren kanske inte riktigt skötte sitt jobb i fallet med Axén heller.

Och ännu en sak till... Jag vill påpeka att jag skiter fullständigt i vad folk har för sexuell läggning. Alltså är det jag skriver här ovan inte menat som något angrepp på vare sig homosexuella eller masochister.

Och så vill jag tacka Emigrerat & Admin på FR för länken...


Nu tycker jag att det är på sin plats att ni läser något vettigt, och det gör ni förslagsvis på följande bloggar:

7 kommentarer:

  1. *s*
    sjunger
    *a-o-a, I´m glad you staid, get your booty on the dancefloor and make my day!"

    YOU MADE MY DAY!

    SvaraRadera
  2. Tack för att du skriver såå bra!Trots att allt känns tungt nu,så ser jag alltid fram emot dina inlägg,du är fantastisk på att få ihop en svidande kritik med humor!Ser fram emot nästa inlägg!/Mellow

    SvaraRadera
  3. Vågar man skriva "bravo" och underteckna med sitt namn? För den här gången tog du fram största kniven... rider du fram på en blekgul häst också?

    "Bravo!"

    och namnunderskrift eller ej kan du nock räkna ut vem som skrev den här kommentaren...

    SvaraRadera
  4. När du påstår att det väckts åtal mot Axen så ljuger du. Det spreds illvilliga rykten och någon (du?) skickade en anonym anmälan till åklagaren. Efter att ha undersökt det som påstods avskrevs anmälan. Du ägnar dig åt förtal och inget annat.

    SvaraRadera
  5. Kära Gunnar Axén.

    Du behöver inte vara blyg och kalla dig anonym.

    Du har rätt i att åtal inte väcktes, möjligt att jag uttryckte mig slarvigt. Huruvida det borde väckts åtal vet i stort sett bara du själv och din sambo.

    Enligt dig själv så är det dina partikamrater som ligger bakom det hela;

    http://nyhetssajten.wordpress.com/2008/07/10/gunnar-axen-utsatt-av-fortalskampanj-av-moderater/

    och jag kan lova dig att jag inte tillhör dom. Men nu borde du lärt dig att Moderater inte är att lita på.

    Och nej, det är inte förtal jag ägnar mig åt, det är självförsvar.

    Dwight

    SvaraRadera
  6. Bra skrivet, det enda som framgår av texten är ju att det läggs ner många utredningar trots att dom i de flesta fall troligtvis är skyldiga.

    MVH

    Krypton

    SvaraRadera