tisdag 9 mars 2010

Dwight ska börja med Voodoo

Det har sagts att dagens gemensamma tema ska vara FRS, Fattiga Riddares Syndrom. Jag tänker dock inte skriva om det utan hänvisar till ett alldeles utmärkt inlägg av kollegan ”Projekt på riktigt”, läs det här. Jag tycker att det sammanfattar situationen helt och fullt.

Nu till något annat, eller till samma sak sett från ett annat håll, kanske... Allt hänger samman, allt hör ihop. I ett kosmiskt perspektiv så... nej, nej, nej. Ordning!

Idag, Tisdag, blev jag påmind om den 23 mars av Ulrika Ring på ”Signerat Sthlm”. Då är det dags för Beatrice Ask att presentera ett förslag till förändringar i skuldsaneringslagen och jag är rädd för att Ulrika får rätt i sin förutsägelse; att det inte kommer att bli tal om några förbättringar för de överskuldsatta utan snarare tvärtom. Om två veckor får vi veta och jag måste säga att det känns lite som att vänta på en dom. Tanken snurrar och hjärtat trummar envetet medan solen sakta reser sig över horisonten; "Hur djävligt kommer det att bli?, Blir det Sing Sing nu igen?, Hör jag dom snickra på en galge därute?".

Vad ska man göra åt det här nu då? Jag har under en period skrivit om inkassobolag, jag har skrivit brev till Rikskronofogden, jag har hånat ordföranden för Svensk Inkasso; Claes Månsson och jag har berättat om skrämmande tilldragelser i Konungariket. Inte fan har det gjort saken bättre. Nu har jag som en sista utväg tänkt använda mig av Voodoo.

Jag har skaffat pinnar, fjädrar, en gummiorm, ett kranie i äkta plast och en höna av rasen leghorn som jag tänker offra. Nej, jag tänker inte skada den stackars hönan utan mest bara likt Aron, 3;e Moseboken 8:27, vifta lite med den inför Herrens anlete. Ett viftoffer helt enkelt. Ritualen kommer att äga rum på en av de mer avskilda delarna av Norra Kyrkogården natten till Lördag. Jag kommer att spela bongotrummor, dricka blodsurrogat ur kraniet, vifta med ormen och hönan, tala i tungor och slutligen nedkalla Baron Samedis vrede över den Svenska politikerkåren i allmänhet och Beatrice Ask i synnerhet. Även extatisk dans kommer att framföras.



Baron Samedi
och en smått oroad Beatrice Ask


Ni kommer väl ihåg att stödja Partiet Fattiga Riddare? Skriv ut det här dokumentet, samla in så många namnunderskrifter ni kan och skicka det sedan till;Insolvens Stockholm, Box 761, 12002 ÅRSTA. Gör det nu så blir alla lyckliga. Observera att en underskrift inte innebär något medlemsskap i "Partiet Fattiga Riddare", det innebär inte heller att man avger några som helst löften att rösta eller valarbeta. Det enda man gör med sin namnteckning är att ge sitt bifall till registrering av ”Partiet Fattiga Riddare”.


Nu tycker jag att det är på sin plats att ni läser något vettigt, och det gör ni förslagsvis på följande bloggar:

2 kommentarer:

  1. ...jag tycker du ska låta bli att vifta med din orm inför andra vittnen än din hustru. I övrigt kan jag bara hylla ditt goda initiativ!

    SvaraRadera
  2. *skrattar* både åt Dwight och Mannan. Nu var ni båda två roliga. Nu får ni båda två gå hem.

    Vad gäller galgen skulle jag tro att den är åt mig. Jag har på känn, så att säga, att jag inte är helt "uppskattad" i vissa kretsar. Heller.

    Nåja, voodoo lär inte bita på di där personerna. Men det kanske kan bli en mottrollformel för den som förvandlat dom? Det måste göra ont och skava att ha ett hjärta av sten.

    SvaraRadera