onsdag 10 mars 2010

Dwight har fått önskelistor

Många har hört av sig och vill vara med på Fredagskvällens Voodoo-seans. Tanken var framför allt att nedkalla Baron Samedis vrede över Beatrice Ask, men det har inkommit önskemål om att även andra missdådare bör få känna av Baronens vrede.

Sju idrottstränare har, samanlagt, lämnat in listor på cirka 12.000 personer som dom anser förtjänar evig fördömmelse. Någon som kallade sig Stefan Sauk ringde och var fly förbannad på någon slags dansjury och en Björn Ranelid ville kasta förbannelser över i princip varenda litteraturkritiker och journalist i Konungariket. I ett mail från Mona Sahlin framförs ett önskemål om att beslå Fredrik Reinfeldt med koppor och Fredrik i sin tur skriver och frågar om jag kan ordna så att Mona drabbas av svårartad lepra.

Claes Månsson på Svensk Inkasso har mailat en lista på hemsökelser han skulle vilja sända över Konungarikets gäldenärer och den är som följer;

  • Gäldenärernas vattnen ska förvandlas till blod
  • Gäldenärerna ska invaderas av grodor
  • Gäldenärerna ska drabbas av löss
  • Mygg-, skalbaggs- och flugsvärmar ska invadera gäldenärernas hem
  • Gäldenärerna ska få bölder av olika slag
  • Gäldenärerna husdjur ska dö eller utmätas
  • Stormar med regn och hagel ska enbart drabba gäldenärer, inte vanliga människor
  • Gräshoppor ska äta upp gäldenärernas krukväxter och eventuella trädgårdsodlingar
  • Gäldenärerna ska framleva i ett evigt mörker, åtminstone tills dom har betalat elräkningen, hittepåavgifterna och ockerräntan
  • Gäldenärerna ska fråntas sina barn och sedan dömas att betala skyhöga underhåll för dessa

Det säger sig självt att jag inte kan tillgodose alla dessa önskemål. Jag nöjer mig med att förbanna Beatrice och hennes kollegor. Ja OK, jag lägger till Classe till listan över de fördömda också.

Länk till intressant.se
Länk till Bloggkartan

4 kommentarer:

  1. Jag gillar verkligen din tolkning av de straff Herren sände över det egyptiska folket då faraon inte ville låta Moses gå... du verkar också ha läst en del bibel i dina dagar?

    SvaraRadera
  2. Jo, det har hänt. Favoriter är 3:e Mosebok, där man bland annat får veta straffsatsen för att äta fladdermus och kalkongam, och predikaren; "Nåväl ät ditt bröd med glädje och drick ditt vin med glatt hjärta ty Gud har redan i förväg givit sitt bifall till vad du gör", på ett ungefär...

    SvaraRadera
  3. Jag gillar Jesaja --- men det ska jag förklara närmare längre fram. Tills vidare går vi hålla tillgodo med sinnesrosbönen, eller hur?

    Trevlig helg!

    SvaraRadera