lördag 20 mars 2010

Dwight funderar på Bettan och stjärnor

Kära Beatrice!

Jag läser i bladet att du vill göra omgivningen uppmärksam på när någon har begått det fruktansvärda brottet att besöka en prostituerad. Vad jag förstår så ska det göras genom att skicka ett färgat brev till den kriminelle. Det är bra tänkt, men risken är att folk kommer att skicka färgade kuvert hej vilt till sina ovänner och många oskyldiga kommer att pekas ut.

En bättre idé vore att brottslingen fick en färgad stjärna fastsydd på sina ytterkläder för alla att se. Det systemet skulle även kunna användas när det gäller andra kriminella, här nedan följer ett par förslag;

  • Horgubbe - Mörklila stjärna
  • Horgumma - Ljuslila stjärna
  • Felparkerare - Blå stjärna
  • Gått mot röd gubbe - Svart stjärna
  • Rattfyllerist - Röd stjärna
  • Vanlig fyllerist - Vit stjärna
  • Skattefuskare - Gul stjärna
  • Fortkörare - Rosa stjärna
  • Idiot - Grön stjärna

Jag förstår att ditt förslag är ämnat att göra ditt parti populärt hos den horhatande delen av befolkningen, men om du går på mitt förslag så kommer ni att bli populära också hos dom som ogillar allt från felparkerare till idioter.

Vänliga hälsningar

Dwight

PS. För att föregå med gott exempel och visa att du menar allvar så kan du ta på dig din gröna stjärna redan nu. DS

7 kommentarer:

  1. Kanonidé, det är så jobbigt att behöva lägga tid på att sortera in folk i olika fack. Med din lösning skulle det sociala spelet funka så mycket enklare.

    Bland alla kriminella prylar du räknar upp så saknar jag gäldenären. Mitt förslag är att en vanlig gäldenär, en sådan som bara fått straffet betalningsanmärkning, får en dumstrut, evighetsgäldenärerna tycker jag även de ska ha en dumstrut men också en guldstjärna för att symbolisera vilka guldkor de är åt kapitalet. Varför jag föreslår dumstrutar är för att imaginära sådana ändå sitter på skallen, vi ser dem inte men betraktas och behandlas som om vi hade sådana på oss. Så varför inte ta det hela vägen?

    MVH
    Herr Dumstrut

    http://www.systemsnyltarna.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. Vad bra skrivet av dig!Jag tycker hela moderatpacket skulle ta på sig de gröna stjärnorna....Är så trött på dessa sk."människor" som tror sig vara förmer än andra.Har aldrig gillat Beatrice Ask och hon verkar ju inte ha " alla hemma hemma"däruppe,som jag alltid befarat...Reinfeldt verkar ju inte heller ha ngn större människokännedom ,med tanke på alla nötter han sätter på viktiga poster...går det så går det,verkar hans målsättning ha varit.Nää,vi får nog skicka en grön stjärna till honom direkt!

    SvaraRadera
  3. Behöver inte skicka nån grön stjärna till Fredrik. Räcker med en grön spritpenna så kan han måla den direkt på flinten.

    SvaraRadera
  4. Såå bra sagt!Tänkte inte på det....hehe.

    SvaraRadera
  5. http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/mandatperiodens-samsta-ide_4454941.svd

    Vi är många som undrar vad Askan tänkte på. Hon är intelligent, damen, men uppenbart inte frisk i sin syn på svagare människor. Känns bra inför propositionen som ska komma den 23 mars.

    SvaraRadera
  6. Grön stjärna...mohahaha... hon är ju lite åt det mångfärgade stjärn-fallet,

    SvaraRadera