torsdag 18 mars 2010

Dwight gläds med riksdagsmännen

Idag såg jag på den där saken som kallas text-TV att riksdagsmän som blir arbetslösa ska utrustas med jobbcoacher för att kunna hitta tillbaka till arbetslivet och inte ligga skattebetalarna till last. Det tycker jag är en alldeles utmärkt bra idé.

Vad jag inte begriper är varför dom ska få en egen privat coach till en kostnad av 50.000:-, det finns ju jobbcoacher på arbetsförmedlingen som kan hjälpa dom genom hypnos och healing. För jag antar att efter avslutat arbete i riksdagen så ska dom anmäla sig på arbetsförmedlingen första arbetslösa dagen och sedan söka ersättning från A-kassan där dom borde kunna kvittera ut 14.900 riksdaler minus skatt. Möjligtvis kan det där med A-kassan stupa på att man är tvungen att ha arbetat för att vara berättigad till ersättning.

Men, kära riksdagsmän, misströsta icke. Er kollega Christina Husmark-Pehrsson vet råd; ni kan komplettera er alfa-kassa med försörjningsstöd. Kom bara ihåg att ni måste sälja av med hus, bil, båt, smycken, antikviteter, arvegods, golfklubbor och annat av värde INNAN ni kan få pengar från försörjningsstödskontoret.


Husmark-Pehrsson får lära sig att söka jobb

Länk till intressant.se
Länk till Bloggkartan

7 kommentarer:

  1. Du? Försök inte!! Efter din redogörelse för vad du gjorde förra helgen, jag tänker på din avancerade voodoodans på Norra Kyrkogården, så stå det fullständigt klart att du är överkvalificerad för att söka jobb som coach åt f.d. riksdagsmän. Med andra ord: du är en jävla karriärist, Dwight!!

    SvaraRadera
  2. Dwight är ingen karriärist, han är kultursnobb. Och en jävel på det här med att sätta huvudet på spiken. Tack för läsestunden :-)

    MVH
    Robert

    SvaraRadera
  3. Skillnad på skit och pannkaka? Kanske? För hur skulle det bli om de som representerade Sveriges mening skulle ha det lika dant som de dom representerar? Då skulle inget bli gjort (därmed inte sagt att det blir gjort något idag heller) för dom skulle vara fullt upptagna med att slåss med alla REGLER dom satt upp!

    SvaraRadera
  4. Min mamma har alltid sagt till mig att man ska vara snäll och respektera andra och inte önska andra olycka och elände...Men jag önskar verkligen Husmark-Persson och hennes anhang samma elände som dom satt så många medbogare i,mao;MISÄR och ELÄNDE dom är inte värda ett dugg i mina ögon,sorgligare människor får man leta länge efter!!

    SvaraRadera
  5. Nix, Husmark-Persson har inte riktigt gjort rätt för sig!

    MVH
    Robert

    SvaraRadera
  6. Det borde vara lika för alla arbetslösa, men tyvärr så är det klasskillnad. Man kan ju inte blanda adel med bönder, eller?

    SvaraRadera
  7. Försörjningsstöd...finns inte däremot ska alla arbetslösa som måste få försörjningsstöd lära sej att skriva CV på socialtjänsten, för deras uppgift är att få ut människor i jobb, jag är klart förvirrad nu jag trodde i mitt okunskapens land att det var arbetsförmedlingens uppgift men jobbcoacherna som förut var anlitade av arbetsförmedlingen finns tydligen nu på socialtjänsten, de sjuka ska rehabiliteras på arbetsförmedlingen, och jag kan inte betala min hyra, och...Ta mej härifrån!!!!

    SvaraRadera