fredag 26 mars 2010

Dwight ser framtiden och den är underbar


I Svenska Dagbladet läser jag idag, till min stora glädje, att företaget Kontorsgrossisten AB trots svartlistning fortsätter att skicka ut bluffakturor till både företag och privatpersoner. Varför jag gläds åt detta ska jag försöka förklara.

Vissa av dom företag som ägnar sig åt hittepå-fakturor är så pass kalla att dom går till Kronofogden och ber om hjälp ifall någon skulle få för sig att vägra betala för saker dom vare sig beställt eller erhållit. Handläggaren på Kronofogdemyndigheten i sin tur säger ”Javisst, det ordnar vi. Vi ska se till att dom gör rätt för sig, sanna mina ord.” Den som nu får ett brev från ”Fogdafan” angående en skuld dom inte har, måste själv bestrida ärendet inom en viss tid och om detta inte görs så är det dags för löneutmätning och betalningsanmärkning. Och så har Svenska staten, med tjänstemän avlönade med skattemedel, hjälpt ett företag som ägnar sig åt bedrägeri att få betalt. Är det här lagligt? Ja, tydligen. Något utförligare beskrivs detta på "Signerat Stockholm".

Det här föder en tanke hos mig. Det verkar ju ganska riskfritt att ägna sig åt bluffakturor då myndigheterna inte gör något åt det. Förstår ni varåt mina tankar vandrar? Om det nu går att komma över namnlistor på samtliga anställda på inkassobolag och på Kronofogdemyndigheten så har jag ett bra kundunderlag när jag sätter igång med min nya affärsverksamhet. Kommer jag åt en enda av dom djävlarna så ser jag det som en seger. Tänk er vilken jublande glädje när man får läsa i bladet att Claes Månsson inte bara fått en betalningsanmärkning utan även numera har löneutmätning. Och allt detta på grund av att han har inte gjort rätt för sig gentemot ”Dwight’s Naturliga Konstgödsel AB”.

Den andra tanken jag har är att om det här lurendrejeriet fortsätter, så kommer till sist majoriteten av Konungarikets medborgare ha betalningsanmärkningar och vara utsatta för ekonomiska sanktioner från Staten/Kronofogdens sida. Då, och först då, tror jag att herrar och fruar riksdagsmän kanske börjar klia sig i huvudet och mumla att det kanske är något fel på det här systemet.

Jag ser en ljus framtid närma sig.
Det är paradiset mina vänner, paradiset...


På sidan Fattiga Riddare finns ett diskussionsforum, besök det.

Länk till intressant.se
Länk till Bloggkartan

11 kommentarer:

  1. "Hail to the Chief", eller vad är det man säger?

    SvaraRadera
  2. ja vad är det värsta som kan hända dig? Jo att gäldenären (den som ska betala) bestrider och Verkställighetens tjänsteman, efter sedvanlig utredning, skickar ett brev till dig där det står "hinder för verkställighet" typ..

    SvaraRadera
  3. Go for it Dwight. Hell Dwight’s Naturliga Konstgödsel AB :-)

    Orkar inte med mer garv idag. Så lova. Inga fler inlägg idag. Återkom gjärna imorgon då jag tatt igen mig sas ;-)

    SvaraRadera
  4. "Det verkar ju ganska riskfritt att ägna sig åt bluffakturor då myndigheterna inte gör något åt det."

    Jo då, det gör en hel massa, hjälper till med bedrägeriet, så gasa på!!!

    MVH
    Robert

    SvaraRadera
  5. Ja, fy f..n vad sjukt det här landet är. Först härsket. Sedan ruttet. Och det jävligaste är - det förmultnar aldrig.

    SvaraRadera
  6. Hmmm- jag föreslår ett lite mer sofistikerat namn på företaget. Jag hakar gärna på som medföretagare! Vad är de Reinfeldt skulle säga? " Jag är bra på morötter!"

    SvaraRadera
  7. ...nu är du länkad både hither and dither Dwight. :)

    SvaraRadera
  8. @Noomi nej det förmultnar aldrig. Det liksom bara jäser...

    SvaraRadera
  9. Föreslår att du skickar dina fakturor i lilafärgade kuvert.

    SvaraRadera
  10. Strålande! Fast för säkerhets skull tycker jag du faktiskt ska leverera ett litet paket med dina varor samtidigt som du skickar fakturan. Särskilt till Claes. / Per

    SvaraRadera